نانوا

بررسی و جمع آوری مطالب در مورد نان ها ، مخصوصا نان لواش

نانوا

بررسی و جمع آوری مطالب در مورد نان ها ، مخصوصا نان لواش

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
پیوندها


محمد حسین عزیزی متخصص صنایع غذایی و رئیس انجمن صنایع غذایی با اشاره به مضر بودن جوهر قند بر سلامتی بدن گفت: جوهر قند ماده شیمیایی است که به دلیل استفاده از آن در قند سازی به نام جوهر قند معروف است و برای بیرنگ شدن شربت قند مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: این ماده شیمیایی بافت گلوتن (پروتئین آرد گندم) را شل نموده و باعث می‌شود که پهن کردن خمیر نان آسان شده و نان بدون لبه و سفید تر شود.

دکتر عزیزی ادامه داد: استفاده از این ماده شیمیایی که به مراتب نسبت به موادی همچون جوش شیرین قوی‌تر و مضرتر است به تازگی در نانوایی‌ها مرسوم شده است به خصوص در پخت نان‌هایی مانند نان لواش بیشتر استفاده می‌شود. 

این متخصص غذایی در تشریح مشخصه تشخیص جوهر قند گفت: از آنجایی که جوهر قند یک ترکیب گوگردی است، چنانچه بیش از حد در نان استفاده شود، نان بوی گوگرد خواهد گرفت و از این طریق می‌توان آنرا در نان تشخیص داد که البته سازمان غذا و دارو نیز نان‌های نانوایی‌ها را نمونه گیری و بررسی کرده و در صورت مشخص شدن وجود جوهر قند در نان، نانوا جریمه زیادی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی