نانوا

بررسی و جمع آوری مطالب در مورد نان ها ، مخصوصا نان لواش

نانوا

بررسی و جمع آوری مطالب در مورد نان ها ، مخصوصا نان لواش

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه
پیوندها

منبع: خبرگذاری مهر

اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیر اجرایی اتحادیه نانوایی‌های استان اصفهان گفت: نسبت به سبوس گیری نان معترضم زیرا سبب حذف اسیدفیتیک از آرد گندم می‌شود اما سلامتی مصرف کنندگان نان را به خطر انداخته است.

محمدرضا خواجه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: سبوس گیری در حالی انجام می‌شود که این کار سبب حذف اسید فیتیک از غلات و عامل آزاد شدن املاح و ویتامین‌های موجود در غلات و جذب بدن می‌شود و از این طریق دولت به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرده است.

وی بیان داشت: مسئولان با ترجیح دادن سلایق مردم به جای سلامت مصرف کنندگان نان دستور حذف سبوس‌گیری را در حالی صادر کردند که نان سفید به عامه مردم تحویل دهند.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایی‌های استان اصفهان یادآورشد: تنها راه حل حذف اسید فیتیک از آرد گندم این است که نانواها به جای سبوس گیری از خمیر مایه استفاده کنند و فرآیند تولید خمیر مایه را به جای 20 دقیقه دو ساعت انجام دهند.

وی ادامه داد: استفاده از جوش شیرین در نان بیشتر به منظور پوک کردن نان استفاده می‌شود و این در حالی است مضرات بسیاری برای مصرف کنندگان به بار می‌آورد و سبب تغییر ph (اسید خون) می‌شود که برای فرد آسیب‌زا است و باید خمیر مایه جایگزین آن شود.

خواجه با تائید مضرات جوش شیرین در نان اظهار داشت: جوش شیرین در نان مانع آزادی املاحی همچون آهن، فسفر، روی و منیزیم می‌شود و به مرور سبب کمبود این دسته از ویتامین‌های در بدن فرد می‌شود.

وی گفت: سبوس گرفته شده از گندم غذای حیواناتی همچون گاو می‌شود و این در حالی که پخت نان با سبوس ارزش غذایی و سلامتی که برای مصرف‌کننده به بار می‌آورد بسیار ارزشمند است.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایی‌های استان اصفهان ارتقای کیفیت نان و پخت مرغوب آن را به آرد مناسب، قیمت مورد رضایت، آموزش به صاحبان واحدهای پخت نان عنوان کرد و گفت: با این وجود، بی توجهی به قشر نانوا، ناخودآگاه بر کیفیت کار تاثیر می‌گذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی